Business coach

ActionCOACH Magyarország

10 jó tanács Steve Jobstól, hogy hatásos előadó lehess

2016. június 03. 09:15 - Posta Tibor business coach

Ha gyakran tartasz prezentációt érdemes megfogadnod egy profi tanácsait.

1.) Egy jó prezentációhoz - egy valóban jó prezentációhoz - idő és munka kell. Meg kell tudnod, hogy ki a közönséged és hogy hogyan hat rájuk a témád, hogy fontos-e nekik az amit mondasz, és hogy miért!

2.) "Édesítsd" meg a mondani valód, tedd felfoghatóvá, érthetővé és könnyen fogyaszthatóvá azt amit mondasz!

3.) Sok prezentáció unalmassá válik, ha az előadó túl sokat szeretne mondani. Az idő ami rendelkezésedre áll limitált, és limitált a közönséged figyelme is. Ha azt szeretnéd, hogy a közönséged sok adatot ismerjen meg, nyomtasd ki és add a kezükbe. Emlékezz: a "Háború és Béke" remek olvasmány, de prezentációnak vacak!

4.) "Ez volt az egyik mantrám: Fókusz és egyszerűség. Az egyszerűség nehezebb lehet, mint a komplex. Nehéz munka a gondolataidat megtisztítani, leegyszerűsíteni. De megéri, mert ha egyszer eljutsz oda, akkor hegyeket tudsz megmozgatni."

5.) "Az összes technológiámat elcserélném egy délutánért Szokratésszal" Légy nyitott a kreativitásra, mások ötleteire és a tudásra. Lépj túl a választott területeden és meríts másokból.

6.) "A jó művész másol, a kiváló lop." Senki sem tud mindent magától, légy nyitott, hogy tanulj másoktól.

7.) Ha egy prezentáció jól sikerült, ne vesztegesd el a lehetőséget, hogy megismételd. Írj jegyzetet arról, hogy mi működött, miért, mit lehetne még javítani és hogyan?

8.) A dolgok nem mindig mennek simán, hibák történnek, minél többet adsz elő annál nagyobb az esély, hogy valami félresiklik a prezentációdban. Ne engedd, hogy kizökkentsen. Tanulj belőle és lépj tovább.

9.) A prezentációddal változtasd meg a közönségedet, ha csak annyival, hogy tanítasz nekik valamit. Ha nem változtatod meg a közönségedet, minek is beszéltél egyáltalán!

10.) Az előadások többsége sajnos középszerű vagy rosszabb. Lehet, hogy megúszhatod egy középszerű előadással, de ne tedd. Tartsd magad egy magasabb színvonalhoz, a közönséged megérdemli és olyan szakmai és emberi előnyökhöz juttathat, amik megérik a fáradságot.

Szólj hozzá!

A profi tudja, mit miért csinál...

2016. május 18. 22:17 - Posta Tibor business coach

Az egykori női kézilabda válogatott szövetségi kapitánya Németh András mondta, hogy "a profi játékost az amatőrtől az különbözteti meg, hogy a profi tudja, hogy mit, miért csinál!"

Azt szeretném, ha minél több vállalkozó profi lenne! Az ösztönösségét, a kreativitását a meglévő szakmai tudása kiegészítéseként használná fel, és nem a szakmai tudást helyettesítené ezekkel. 

Bár lehet zsigerből is valaki zseniális, csak az esetek túlnyomó többségében ez nem elég. Tudatosság kell, sokkal több tudatosság és felkészültség!

Business coachként a tudatosság fokozásában is hatékonyan tudok majd segíteni.

Posta Tibor
business coach
ActionCOACH Magyarország
+36 20 9458-119

Szólj hozzá!

Hogy szolgál a kedves "üzleti" egészséged?

2016. május 16. 09:50 - Posta Tibor business coach

Töltsd ki ezt a pár perces kérdőívünket, és e-mailben megkapod a céged pillanatnyi látleletét.
Látni fogod, hogy az alábbi kiemelten fontos területek egészségesen működnek, vagy esetleg fejlesztésre szorunak-e: 
 - időbeosztás
 - csapat
 - pénzügy
 - hatékony működést biztosító rendszerek

Kattints ide a kérdőív kitöltéséhez!

A kérdéseket az ActionCOACH állította össze. Az ActionCoach a világ vezető üzleti konzultációs vállalata. A kérdőív angol nyelvű és az értékelést is angolul fogod megkapni.

Posta Tibor
business coach
ActionCOACH Magyarország

Szólj hozzá!

Ha van coach-od, nem eshetsz nagyot...

2016. május 13. 06:55 - Posta Tibor business coach

Így van ez a vállalkozásodban is. A coach-al arra fókuszálsz, hogy minél jobb teljesítményt nyújtson, több profitot termeljen, vagy több szabadságot biztosítson számodra a céged. Teljesen normális, hogy közben előfordulhatnak kisebb-nagyobb esések. Szerencsére nem kell aggódnod, mert bőséges eszköztárral rendelkezünk a biztos védelemhez.

Posta Tibor
business coach
ActionCOACH Magyarország
+3620 9458-119
tiborposta@actioncoach.com

1 komment

A 9 leggyakoribb kérdés, hogy miért dolgozzunk ActionCoach-csal

2016. május 11. 19:16 - Posta Tibor business coach

És 9 válasz, hogy miért ragadd meg azt a lehetőséget, mely virágzóvá teszi üzletedet és megvalósítja álmaidat

1. Mi az az ActionCoach?

Az ActionCoach üzleti tanácsadó és cégtulajdonosokat segítő üzleti coachok hálózata, melyet 1993-ban alapított Brad Sugars író-vállalkozó. Világszerte megtalálható irodái segítségével minden cégvezetőnek kész segíteni – bárkinek, aki lélekben üzlettulajdonos…

A hagyományos tanácsadó cégektől eltérően az ActionCoach sajátos mentori megközelítésének köszönhetően egyaránt foglalkozik rövidtávú tanácsadással és hosszú távú fejlesztésekkel is. 

Eladási, marketing és üzletvezetési technikákra alapozva nem csak azt mutatjuk meg, miként lehet a bevételt és a profitot növelni (gyakran egészen drasztikusan), hanem azt is, hogyan lehet egy üzletet úgy fejleszteni, hogy a tulajdonosának kevesebbet kelljen dolgoznia, többet pihenhessen, és élvezhesse végre, hogy egy vállalkozás tulajdonosa.

Üzleti coach-aink széleskörű és beható üzleti tapasztalatokkal rendelkeznek, és egyben üzlettulajdonosok is, akik idejüket, pénzüket és energiájukat sikeresen fektették be saját vállalkozásaikba.

2. Miért van szükségem üzleti coachra?

Minden nagy sportoló, üzleti legenda, előadóművész segítőkkel és tanácsadókkal van körülvéve. Ahogy az üzleti élet egyre gyorsul, és a verseny egyre nő, igen nehéz egy időben lépést tartani a szakmai fejlődéssel, az eladási technikák, a marketing és menedzsment stratégiák változásával. Üzleti coach-csal dolgozni nem luxus többé, hanem üzleti szükségszerűség. Ráadásul senki sem számíthat saját magától objektív válaszokra….

Félreértés ne essék: nem azt mondjuk, hogy nem lehet ellenni az üzletben coach nélkül, de igazán virágzó vállalkozást vezetni majdnem lehetetlen.

A coach láthatja a fától az erdőt. A coach rávehet, hogy a fontos dolgokkal törődj.

A coach arra is rávehet, hogy több kört fuss, mint amennyit egyedül erőd lenne megfutni. A coach nevén nevezi a dolgokat. A coach kisebb tippeket ad. A coach figyel rád. A coach marketing vezetőd, értékesítési vezetőd, képzés szerveződ, társad, bizalmasod, mentorod, a legjobb barátod lesz… és az ActionCoach segít megvalósítani az álmaidat.

3. Mi az a feltáró beszélgetés? (alignment consultation)

Ez az, amit az ActionCoach minden üzlettulajdonossal legelőször is elvégez. Ez nagyjából 2-3 órát vesz igénybe. Ez alatt az idő alatt coachod megpróbálja a legtöbbet megtudni a vállalkozásodról, céljaidról, kihívásaidról, eladásodról, marketingedről, pénzügyeidről és sok minden másról…

Mindezt három cél érdekében teszi. Az első, hogy megtudja, hogy is áll a vállalkozásod. Második, hogy tisztázza üzleti és személyes céljaidat. A harmadik, hogy olyan kulcs információkhoz jusson, aminek segítségével el lehet készíteni a 13 hónapos cselekvési tervet.

Nem hagyományos üzleti és marketing tervet kell érteni ez alatt, hanem egy olyan egymásra épülő lépésekből álló cselekvés sorozatot, amelyen végig kell menned a mentor program alatt.

4. Mi is az a mentor program?

Egyszerűen: az a 13 hónapos tevékenység, amikor az ActionCoach-od együtt dolgozik veled céljaid megvalósításán. A heti mentori találkozásokon kezdve és célkitűző megbeszéléseken át a marketing darabkáinak közös összerakásáig új eladási technikákat tudsz kifejleszteni, azért, hogy kevesebbet kelljen dogoznod és a legtöbbet megtudd arról, hogyan válthatod valóra az álmaidat.

Havonta fizetendő díjad, a beruházásod a biztosíték arra, hogy coachod minimum hetente egy találkozás során foglalkozik, és együtt dolgozik veled eladási technikád, marketinged, csapatépítési módszereid kialakításán, és minden más olyan lépésen, melyet a feltáró beszélgetés alapján elkészített cselekvési terv előír.

A többi tanácsadótól eltérően az ActionCoach nem csak azt mutatja meg, mit is kellene tenned, hanem akkor is melletted van, amikor a legnagyobb szükséged van rá – amikor az ötletek alakot kezdenek ölteni, amikor a tervek valóra kezdenek válni, amikor tippekre van szükséged, hogyan is kell azokat a gyakorlatban megvalósítani, amikor egyszerűen csak beszélned kell valakivel, amikor kihívásokkal kell szembenézned, és ami a legfontosabb: amikor nem tudod, hogyan tovább. Egy ActionCoach minden lépésedet vigyázza az úton. 

5. Miért kell legalább 13 hónap?

Ha pár hétnél többet töltöttél az üzleti életben, akkor biztos láttál már több "rögtönzött megoldást"...

A legtöbb tanácsadó látszólag úgy gondolja, hogy minden problémát megoldhat pár óra, legfeljebb pár nap alatt... az ActionCOACH-nál mi úgy gondoljuk, hogy a hosszú távú sikerhez nem elég, ha felszínes megoldásokat végezünk el, és főleg helyetted. Az kell, hogy veled dolgozzunk, megmutassuk, hogyan csináld, és együttműködjünk a siker megteremtéséért.

A 13 hónap alatt együtt fogtok dolgozni a vállalkozásod különböző területein, és nem csak azt fogod látni hónapról hónapra, ahogy a céljaid megvalósulnak, hanem megszerzed a tudást és az önbizalmat is, hogy ezt egyedül is elérd újra és újra, miután a 13 hónap már véget ért...

6. Miért olyan biztos, hogy ez majd beválik az én cégemnél is, az én szakterületemen?

Van tapasztalatunk az értékesítés, a marketing, a vállalkozásfejlesztés, a vállalkozás menedzselés és a csapatépítés területén..., és szó szerint több száz különböző üzleti stratégiát ismerünk, szóval rövidesen megtapasztalhatod mennyire hatásosak a jól szervezett módszereink. Másrészről viszont a szakterületedhez te értesz. Közösen megtalálhatjuk a módját, hogyan tegyük hatékonyabbá a cégedet a rendszereinkkel.

Tegyük hozzá, hogy az ActionCoach-nál biztos van legalább egy Coach, aki dolgozott már, vezetett, esetleg ő maga alapított a tiedhez hasonló céget. Az Üzleti Coach-od rendelkezésére áll az egész ActionCoach hálózat minden erőforrása és szakértelme, hogy bármilyen problémádat megoldja. Képzeld csak el, hogy egy egész sereg szakértő vár arra, hogy segíthessen neked...

7. Ez több munkát jelent, nem?

Természetesen, amikor meghatározzátok a terveiteket az ActionCoach-oddal, az rengeteg munkának tűnik majd, de a célokat elérni sosem egyszerű...

Az első néhány hónapban az alkalmazkodás némi erőfeszítést igényel majd, hogy "beinduljon a szekér"... Aztán ahogy haladsz előre a programban, egyre kevesebbet kell majd dolgoznod.

Ennek ellenére saját magadat is lenyűgözöd majd azzal, hogy milyen jól összpontosítasz, és mennyi mindent tudsz elvégezni. Összpontosítással, az ActionCoach-oddal, és ami a legfontosabb, az egész ActionCoach rendszerrel messze többet érsz majd el ugyanannyi vagy talán még kevesebb munkával is.

8. Hogyan lesz erre időm?

Ismét: az első pár hónap lesz a legnehezebb, de nem a plusz munka miatt, hanem mert a megszokottól eltérően dolgozol. Valójában az ActionCoach-od napról napra fogja megmutatni neked, hogy hogyan tudsz többet elvégezni, kevesebb erőfeszítéssel.

Más szóval az első pár hónap után azt látod majd, hogy nem többet dolgozol, csak máshoz. Ezután, a vállalkozásodtól függően, nagyjából 6 hónapon keresztül már látni fogod a kezdeti eredményeket, és ha úgy döntesz, dolgozhatsz kevesebbet, mint bármikor korábban... Emlékezz rá, hogy nem több időt kell munkára fordítani, hanem azon változtatni, hogy mihez kezdesz ezzel az idővel...

9. Mennyibe fog ez nekem kerülni?

A befektetésed összege a vállalatod nagyságától és az általunk vállalt feladat méretétől együttesen függ majd. Az ActionCoach-oddal közösen dolgozzátok majd ki a részleteket, hogy megfeleljen az üzletednek, a vállalt céloknak és kihívásoknak, amiket kitűztél. 

Olyan lesz, mintha kapnál egy marketing menedzsert, egy értékesítési vezetőt, egy trénert, egy toborzási szakértő és egy vállalati tanácsadót - mindet egyetlen pénzügyi befektetésért.

Minden, amit velünk és az ActionCoach-oddal közösen teszel, igazi befektetés. Azon túl, hogy jelentős eredményeket érsz majd el az üzleteddel, olyan magas szintű vállalkozási képzést szerzel, amilyenre máshol nincs lehetőséget, és a tudatot, hogy bármikor megismételheted ezt a sikert újra és újra, más vállalkozásokban is.

 

Posta Tibor
business coach
ActionCoach Magyarország
+36 20 9458-119

 

 

Szólj hozzá!

Így tűnik el a legtöbb akadály egy szempillantás alatt

2016. május 05. 06:49 - Posta Tibor business coach

A "külső szem" számára tisztán látható, hogy a "leküzdhetetlen akadályok" valójában csak a fejünkben vannak.

A coach lesz a "külső szem" a vállalkozásodban, aki egyszerű módszerekkel segít megtalálni az utat a leküzdhetetlen akadályokon való átjutásban...

Posta Tibor
business coach
ActionCOACH Magyarország
+36 20 9458-119

Szólj hozzá!

Hogyan lettem business coach...

2016. május 04. 09:03 - Posta Tibor business coach

Bizonyára felmerül az ismerőseimben, üzletfeleimben a kérdés, hogy vajon mi ez az új hóbort nálam, vagy talán nem megy jól a vállalkozásom és új utakat keresek?

A lányomtól hallottam először azt a hasonlatot, hogy ha a tudásunkat egy körrel szimbolizáljuk, akkor a kerülete a "nemtudással" érintkezik. Ha kicsi a körünk, akkor kevés dolgot "nemtudunk", s ha tanulással, tapasztalással növekszik a körünk, annál inkább rájövünk, hogy alig tudunk valamit.

Így van ez nálam is, és elkapott az örvény...
Kezdetben csak a szűkebb szakmámban a távközlésben képeztem magam, aztán hozzá jött az informatika. Később megszámlálhatatlan mennyiségű és minőségű marketing, cégvezetés, szervezés, időgazdálkodás, értékesítés és kommunikációs képzés, tréning, konferencia  valamint külsős tanácsadók hada bővítette a körömet.

A vállalkozásom hullám hegyek és völgyek után jelenleg stabil növekedési pályán van, remek kollégáim vannak, akik kitűnően végzik a dolgukat, ezért kihasználtam a lehetőséget és új tanulnivaló után néztem.

2014-ben került látókörömbe az ActionCOACH, mint újabb lehetőség amivel tovább fejleszthetem a vállalkozásom, hogy a jóból kiváló lehessen. Az első beszélgetéskor vált világossá, hogy én igazából a tudásra vágyom. Egyre jobban kezdett izgatni a dolog, amikor kiderült hogy a coaching szakma megtanulható, ráadásul a világ legjobbjaitól, hisz az ActionCOACH-ot jelenleg a legjobb ilyen cégeként tartják számon.

Akkor határoztam el, hogy belevágok és kitanulom a coaching szakma minden csínyját. Természetesen jó magyar vállalkozóként elkezdtem keresni más, alternativ megoldásokat, hátha meg tudom spórolni a sok ezer dolláros képzési díjat. Kiderült, hogy egy "szekérderék" cég van kis hazánkban, akik ontják magukból a coachokat. Tucatnyi weboldal átböngészését követően telefonon, vagy nyílt konzultációkon személyesen is megtapasztaltam, hogy ki mit tud. Sok jó módszerrel és lelkes oktatóval találkoztam, de mindenhol volt valami ami visszatartott. Legfőképp, hogy  elveket, módszereket oktattak és hiányzott mögülük a gyakorlati rendszer, nem voltak kipróbált üzleti technikák.

2016. márciusában végül jött a hír, hogy a soron következő ActionCOACH képzés a korábbiaktól eltérően nem Londonban, hanem Budapesten lesz, ráadásul magyar tolmácsolással. Mivel az angolomon még csiszolnom kell, ez megadta a végső lökést. 

A képzést megelőzően házi feladatként több mint 100 alapozó videó megtekintését irányozták elő és ennek érdekében hozzáférést kaptam ahhoz a tudásbázishoz, amit az ActionCoach hálózat az elmúlt 23 évben felhalmozott. Ha maradt volna még kétségem akkor,  most ez is szertefoszlott volna. Már tudtam, hogy jó döntést hoztam.

Az egy hetes képzés tovább mélyítette a meggyőződésemet. Kiváló szakemberek ültek körülöttem és mindenki más-más előnyt látott meg a coachingban. Ez azt jelentette számomra, hogy sokkal több van benne, mint amit addig a legmerészebb álmaiban feltételeztem. 

Célom, hogy a business coachként is elérjem azt a megkérdőjelezhetetlen magabiztosságot, és hitelességet, amivel már rendelkezem a vállalkozásom más területein. Ha ezt tudom közvetíteni, akkor nincs semmilyen logikus magyarázat arra, hogy a cégvezetők ne akarjanak velem együtt dolgozni.

Ha már most kíváncsi vagy, hogy milyen magasságokba segítheti a cégedet egy coach-al való együttműködés, keress bizalommal!

Posta Tibor
business coach
ActionCOACH Magyarország
+36 20 9458-119

 

 

 

Szólj hozzá!

Pénz, hírnév, siker?

2016. május 03. 08:37 - Posta Tibor business coach

Mitől lesz VALÓJÁBAN jó életünk? A 75 éve tartó kutatás egyértelmű válaszokat adott. Ha az elhangzottakat kivetíted a cégedre is, érdekes felismeréseid lehetnek.

Nincs új a Nap alatt. A videóban elhangzott gondolatokat valójában mindenki ismeri de legalábbis sejti, érzi, hogy így van. Miért nem él mégis mindenki boldogan, miért nem sikeres minden vállalkozás?

El tudod azt képzelni, hogy a videóban foglaltak nem csak személyekre, hanem cégekre is igazak lehetnek?

Te mihez kezdesz ezzel az egésszel?

Neked milyen a kapcsolatod, van egyáltalán kapcsolatod a munkatársaiddal, beosztottaiddal, főnököddel, vevőiddel, beszállítóiddal, konkurenseiddel?

Mit tudsz tenni annak érdekében hogy javuljanak, legyenek kapcsolataid?

Mikor kezdesz hozzá? 

Posta Tibor
business coach
ActionCOACH Magyarország
+36 20 9458-119

Szólj hozzá!

Amikor a jó irányba nézünk...

2016. május 01. 17:39 - Posta Tibor business coach

Amikor a jó irányba nézünk, már csupán annyit kell tennünk, hogy elindulunk és nem állunk meg.

A címben szereplő buddhista mondás tömören foglalja össze azt, mit kell tenned, ha elakadsz az ötleteid, vagy terveid megvalósításában.

Mondani könnyű, de a gondolatokat tettekre váltani sokszor keservesen megy. 

A tapasztalatom szerint ha be tudjuk azonosítani mik az elakadási pontok, sokkal könnyebben leküzdhetőek és gyorsabban célba érünk. 

Jó hír, hogy az elakadás legtöbbször az alábbi hat ok valamelyikére vezethető vissza, így nagyon könnyű felismerni és orvosolni.

1. Nem elég világosak a céljaid, az elképzeléseid. Nincs elég pontosan vagy részletesen megfogalmazva mit akarsz elérni.

2. Nincs megfelelő stratégiád vagy terved ennek elérésére. Nem fogalmaztad meg elég világosan és részletesen hogyan akarod elérni a célod.

3. Az ismereteid hiánya. Nem rendelkezel megfelelő ismeretekkel vagy olyan emberekkel, akik képesek segíteni a kitűzött terv elérésében.

4. A támogató környezet hiánya. Az emberek egymással, esetleg ellened harcolnak a vállalkozásodban vagy a családodban, ahelyett, hogy együttműködnének vagy támogatnák a terv megvalósítását.

5. Pszichológiai akadályok. Kétségek, vagy félelmek gyötörnek a bekövetkező változásoktól. A legáltalánosabb akadály az "úgysem lehet megcsinálni ebben a bizonytalan gazdasági helyzetben", vagy "ebben az országban", vagy.... vagy.... véleményekből tükröződő hozzáállás.

6. A pénz vagy az erőforrások hiánya. Bár a többség szerint ez probléma, valójában azonban rendszerint ez csak kifogás. Ha az első 5 pont rendben van, ez aránylag kis erőfeszítéssel megoldódik.

Ha visszavezethető a fenti okok valamelyikére, hogy nem jutottál előre, akkor meg van az irányod, csak el kell indulni…

 

Posta Tibor
business coach
ActionCOACH Magyarország
 

Szólj hozzá!